Po pomyślnej wysyłce deklaracja otrzymuje status 200 i odbierane jest do niej potwierdzenie wysyłki UPO, a numer referencyjny (identyfikator dokumentu) z odebranego UPO wkleja się do głównej deklaracji do pola nr dokumentu.

Jeśli deklaracja nie została wysłana pomyślnie (otrzymała inny status niż 200), wówczas po kliknięciu w ikonę ‘Status e-Deklaracji’ pojawia się okno, w którym wyświetli się informacja o błędzie wysyłki i odpowiedni numer statusu błędu.

Z poziomu tego okna można po błędnej wysyłce kliknąć na dole w Statusy e-Deklaracji, aby sprawdzić na czym polega błąd wysyłki. Przy niektórych błędach wysyłki w tym oknie pojawi się również przycisk 'Zgłoś problem', dzięki któremu można wysłać zgłoszenie błędnego statusu do naszego serwisu. Po otrzymaniu zgłoszenia postaramy się pomóc odszukać błąd w e-deklaracji i będzie można ją poprawić i ponownie wysłać.
Status wysłanej deklaracji możemy w każdej chwili sprawdzić z poziomu formularza. Gdy deklaracja była już wysyłana elektronicznie, wówczas ikona ‘Wyślij e-Deklaracje’ zamienia się w ‘Status e-Deklaracji’.

A także z poziomu menu Moje Formularze w górnym menu -> e-Deklaracje klikając w ikonę  przy danym wysyłanym formularzu.

 Kody weryfikacji w systemie e-deklaracje.gov.pl

Wspieramy OPP
Jakość programów e-file sprawdzona i potwierdzona przez: