Deklaracje PIT możemy wysłać elektronicznie z poziomu Moje formularze w górnym menu:

lub z poziomu otwartej deklaracji:

Dane są wysyłane w zaszyfrowanym pliku w schemacie xml, takim jak tego wymaga system e-Deklaracje Ministerstwa Finansów, bezpośrednio na serwer systemu e-Deklaracje. My nie mamy do nich wglądu.
Aby wysłać formularz, należy kliknąć w ikonę "Wyślij e-Deklaracje".

Po kliknięciu w ikonę pojawi się okno "Przygotowanie deklaracji":

W kolejnym kroku otworzy się okno "Ustawienia wysyłki", w którym możemy zaznaczyć odpowiednią opcję: „Wysyłam bez e-Podpisu” lub „Korzystam z e-Podpisu”.

Jeśli wybierzemy opcję "Wysyłam bez e-Podpisu" konieczne będzie podanie kwoty przychodu podatnika z deklaracji jaka była składana w zeszłym roku (za rok 2020). Po kliknięciu w znak zapytania przy polu "Przychód za rok 2020" pojawi się podpowiedź, z której deklaracji i którego pola należy tę kwotę przepisać.

Jeśli wybierzemy opcję "Korzystam z e-Podpisu" trzeba będzie wybrać odpowiedni podpis elektroniczny z listy.

Po wpisaniu kwoty przychodu lub wybraniu z listy e-Podpisu, klikamy w "Podpisz i wyślij". Rozpocznie się wysyłka deklaracji.

Więcej na temat obsługi e-Podpisu (Certum, Sigillum i KIR) w e-pity znajdziesz tutaj >>
W oknie ‘Wysyłanie e-Deklaracji’ możemy podać adres e-mail, na który zostanie wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru - UPO, po poprawnym zakończeniu wysyłki danego formularza. UPO zostanie automatycznie odebrane również w samym programie.
