Niewątpliwym ułatwieniem w wypełnianiu deklaracji w programie jest fakt, że aplikacja e-pity uczy się Twoich danych z każdą wypełnioną deklaracją.

Jeżeli wypełniasz pierwszy raz deklarację i wpiszesz takie dane jak: PESEL, adres, datę urodzenia itp. w każdej kolejnej deklaracji, gdy zaczniesz np. wpisywać nr PESEL - program podpowie Ci dane i będziesz mógł je wybrać z listy. Dzięki temu jednym kliknięciem, wypełnisz wszystkie dane, które już wcześniej wpisałeś, a one występują w danej deklaracji.

Wszystkie dane w Programie e-pity (wersja desktop) zebrane są w Aktówce. Podobnie w przypadku modyfikacji danych – jeżeli zmianie ulegnie np. adres zamieszkania, można zmodyfikować go wypełniając konkretną deklarację. Przed zamknięciem deklaracji aplikacja zapyta, czy dokonać modyfikacji danych w tym zakresie.

Możesz także jednorazowo wpisać dane osoby lub firmy oraz dokonać stosownych zmian, klikając w górnym menu w Aktówkę. 

Po wejściu do Aktówki widzimy z lewej strony menu, według którego można posegregować wszystkie wpisy (kategorie menu:Wszystkie, Osoby fizyczne, Firmy i podmioty prawne, Ulubione, Usunięte, Urzędy).

Po zaznaczeniu myszką danego elementu listy (imię i nazwisko osoby), możemy przejść do modyfikacji tego elementu lub przejść do listy formularzy powiązanych z tym wpisem aktówki.

Po zaznaczeniu wpisu (konkretnej osoby) mamy dostęp do podstawowych funkcji dotyczących tego wpisu aktówki, czyli możemy zmienić wyświetlaną nazwę, usunąć wpis itp. (opcja Więcej):


Na liście możemy zaznaczyć wiele wpisów jednocześnie, a także możemy oznaczać wpisy jako "Ulubione" (aby mieć do nich szybszy dostęp).

Dane do Aktówki możesz także wygodnie dodać poprzez import danych z programu Płatnik, e-deklaracje, programu e-pity lub pliku XML.

Każdą nową osobę prywatną, pracownika lub firmę, podmiot prawny należy w aktówce dodawać osobno, wybierając odpowiednio: "Dodaj osobę fizyczną" lub "Dodaj firmę lub podmiot prawny".

Wówczas pojawi się poniższy formularz danych, które należy wypełnić:

lub firmy, osoby fizycznej prowadzącej działalność lub innych podmiotów.

Wpisanymi danymi osobowymi możesz zarządzać poprzez ich modyfikację (przycisk Modyfikuj) lub całkowite usunięcie (przycisk Usuń).

Nazwy dodanych osób możesz posortować alfabetycznie poprzez kliknięcie na napis Nazwa. Przydatna może się okazać także wyszukiwarka w Aktówce, dzięki której w szybki sposób znajdziesz daną firmę lub osobę. Do tej wyszukiwarki wpisz nazwę (imię i nazwisko) lub numer identyfikacyjny (NIP lub PESEL).

Aktówka jest bezpieczną formą przechowywania danych, gdyż nie są one przechowywane u nas, lecz na Twoim dysku lub "w chmurze". Tym samym nie musisz obawiać się o ich bezpieczeństwo, utratę lub kradzież związaną z korzystaniem z naszego programu. Jednocześnie Aktówka znacznie przyspiesza czas wypełnienia deklaracji, gdyż wymagane na druku dane są z niej zaciągane za pomocą jednego kliknięcia – wyboru osoby/firmy z listy. Tym samym możesz mieć wypełniony druk w 60-70%, pozostaną Ci tylko do uzupełnienia pola, których danych nie ma w Aktówce.

Polityka Plików Cookies i Profilowanie:

W Serwisie Internetowym używamy technologii w celu świadczenia najwyższej jakości usług drogą elektroniczną. Administratorem Twoich danych jest e-file sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Poznaniu (60-461), ul. Jeziorańska 12. Klikając “Akceptuję” zgadzasz się na profilowanie, tj. przetwarzanie danych osobowych przez e-file, polegające na automatycznej analizie Twoich interakcji w Serwisie. Korzystamy z Plików Cookies - czytaj więcej.

Akceptuję