Jak się zalogować do Twój e-PIT?

Twój e-PIT

Uwierzytelnienie Twój e-PIT: błąd, problem co robić?

Aby wysłać deklarację PIT-37 lub PIT-38 za pomocą nowej usługi Ministerstwa Finansów Twój e-PIT, należy najpierw się zalogować do portalu podatkowego podatki.gov.pl. Skorzystanie z podpisu zaufanego do logowania się w portalu może okazać się trudne, a podane przez podatnika dane uwierzytelniające błędne i zamiast deklaracji podatkowej pojawi się błąd logowania. Dodatkowo usługa Twój e-PIT nie wszystkim pozwala na wysyłkę rozliczeń podatkowych, ponieważ nie obsługuje wszystkich typów PIT. Podpowiadamy, jak logować się do usługi Twój e-PIT, jak postąpić z błędami logowania i jak postąpić w przypadku innych e-PITów.

Twój e-PIT - jak się zalogować?

Istnieją trzy metody logowania się (wejścia) do własnego profilu w usłudze Twój e-PIT. Logowanie przeprowadzić można poprzez stronę Ministerstwa Finansów: podatki.gov.pl. albo bezpośrednio z poziomu Programu e-pity
W aplikacji e-pity, obecnie tylko wersja desktop dla Windows, możliwe już jest logowanie się przy wykorzystaniu profilu zaufanego.
Logowanie do usługi Twój e-PIT odbywa się za pomocą jednej z trzech metod:
1. Po pierwsze - profilu zaufanego ePUAP, dostępnego na stronie ePUAP: https://pz.gov.pl/pz/index.
2. Po drugie - profilu zaufanego ePUAP zarejestrowanego w systemie bankowości elektronicznej.
Uważaj!
Jeśli zdecydujesz się przed wypełnieniem e-pita zarejestrować swoje konto ePUAP, to możesz nie mieć możliwości natychmiastowego skorzystania z profilu zaufanego. W efekcie może się okazać, że będziesz musiał oczekiwać na przetworzenie danych i dopiero po tym czasie będziesz mógł swobodnie korzystać z podpisu zaufanego ePUAP. Alternatywą w tym momencie pozostaje przeniesienie danych z posiadanych przez Ciebie informacji PIT od płatników (pracodawców) bezpośrednio do Programu e-pity, z pominięciem usługi Twój e-PIT i rozliczenie się w programie. Oczekiwanie na autoryzację może trwać znacznie dłużej niż wprowadzenie danych.
3. Po trzecie - wprowadzenie danych autoryzujących podatnika tzn.:

  • numeru PESEL (albo NIP i daty urodzenia),
  • kwoty przychodu, wskazanej w dowolnej deklaracji PIT złożonej w 2018 r. za rok 2017,
  • jednej z kwot przychodu za 2018 rok, przekazanej w informacji od płatników - PIT-11, PIT-8C,
  • kwoty nadpłaty/zwrotu podatku wynikającej z deklaracji za 2017 rok (w tym również kwota nadpłaty/do zapłaty z PIT-40A).

Wczytaj, sprawdź i rozlicz Twój e-PIT w Programie e-pity®

Sprawdź Twój e-PIT. Zaloguj się i wczytaj wstępnie przygotowany dla Ciebie Twój e-PIT z portalu podatki.gov.pl bezpośrednio w Programie e-pity. Uzupełnij wszystkie przysługujące Ci koszty, ulgi i odliczenia - spróbuj obniżyć Twój podatek. Rozlicz e-PIT i wyślij e-Deklarację a zwrot otrzymasz najpóźniej do 45 dni.
To najlepszy sposób na Twój e-PIT - zaloguj się, wczytaj i sprawdź. Rozlicz e-pity już teraz online >>

Błąd logowania Twój e-PIT, problem uwierzytelnienia w Twój e-PIT

Niezależnie czy logujesz się danymi autoryzującymi podatnika, czy z użyciem podpisu zaufanego, przy logowaniu się do usługi Twój e-PIT mogą wystąpić błędy i problemy. W takiej sytuacji nie zostawiaj PITa bez kontroli !!! 

Jeśli chcesz szybko rozliczyć się z podatków - najprościej jest wpisać dane z informacji od Twoich płatników, (PIT-11, PIT-8C) bezpośrednio w Programie e-pity. Dzięki takiemu rozwiązaniu zaoszczędzisz czas, jaki poświęcisz na wyjaśnienie, dlaczego nie możesz się zalogować do usługi Twój e-PIT.

Problem (lub błąd) z logowaniem do profilu Twój e-PIT udostępnianego przez Ministerstwo Finansów może polegać na tym, że:

  • możesz nie mieć PITa z zeszłego roku i nie pamiętasz kwot z tamtego roku – bez wpisania poprawnych kwot z deklaracji z ubiegłego roku nie rozliczysz się przez Twój e-PIT,
  • nie otrzymałeś PIT-11 lub PIT-8C (np. zapomniał o tym pracodawca) – nie rozliczysz się w poprzez Twój e-PIT,
  • wprowadzasz  dane przychodu z zeszłorocznej deklaracji PIT, ale  składałeś deklarację korygującą i kwota przychodu została zmieniona – w takim przypadku przepisz kwoty z ostatecznej deklaracji PIT (tej skorygowanej), a nie z deklaracji pierwotnej – nawet jeśli korekty dokonałeś już w kolejnym roku, np. w 2019,
  • wpisujesz sumę przychodów z poprzedniego roku z wielu deklaracji PIT – popełniasz błąd - do autoryzacji korzystaj z kwoty przychodu z jednego PIT z roku poprzedniego,
  • wpisujesz przychód jedynie z jednego źródła, np. z PIT-11 z poprzedniego roku – popełniasz błąd - korzystaj z sumy wszystkich przychodów ze swojej rocznej deklaracji PIT (podsumowanie znajdziesz na końcu tabeli, w której wykazywałeś źródła swoich przychodów),
  • prowadzisz firmę, jesteś wspólnikiem spółki osobowej prowadzącym działalność gospodarczą – wówczas nie zalogujesz się do profilu w Twój e-PIT, nawet jeśli posiadasz inne przychody, rozliczane za pośrednictwem płatnika;
  • prowadzisz działy specjalne produkcji rolnej (rozliczane zarówno na podstawie ksiąg podatkowych, jak i według norm – z załącznika do ustawy o PIT) - nie zalogujesz się do profilu w Twój e-PIT, nawet jeśli posiadasz inne przychody, rozliczane za pośrednictwem płatnika;
  • zamknąłeś już rachunek bankowy lub zwrot podatku nastąpił przekazem pocztowym i nie znasz zwracanej Ci kwoty – nie możesz zalogować się do usługi Twój e-PIT,
  • wskazujesz kwotę zwrotu podatku przekazaną Ci przekazem pocztowym – pamiętaj, że chodzi o kwotę wynikającą z deklaracji PIT a w przypadku przekazu pocztowego pobierane są koszty usługi, więc zwracana Ci kwota będzie niższa niż pierwotna,
  • rozliczasz się po raz pierwszy – w takim przypadku w ogóle nie możesz korzystać z logowania się do usługi Twój e-PIT przez dane uwierzytelniające,  
  • Twój zwrot podatkowy wynosił 0 zł – w takim przypadku w ogóle nie możesz korzystać z logowania się do usługi Twój e-PIT przez dane uwierzytelniające,
  • Twoja nadpłata podatku wynosiła 0 zł – w takim przypadku w ogóle nie możesz korzystać z logowania się do usługi Twój e-PIT przez dane uwierzytelniające,
  • nie otrzymałeś zwrotu lub nadpłaty, lecz otrzymałeś zwrot niewykorzystanej ulgi na dzieci - w takim przypadku w możesz korzystać z usługi Twój e-PIT – ale logujesz się na podstawie kwoty zwracanej ulgi prorodzinnej, a nie kwotą podatku do zwrotu (bo ten wynosi 0 zł),
  • w poprzednim roku rozliczałeś się wspólnie z małżonkiem – podać powinieneś swój własny przychód, a nie przychód łączny, dotyczy to również sytuacji, gdy poprzez Twój e-PIT chcesz się rozliczyć wspólnie z małżonkiem,
  • Twój małżonek złożył już deklarację podatkową i zaznaczył, że rozliczacie się wspólnie – nie możesz wtedy złożyć samodzielnie deklaracji, ponieważ Twój PIT został już przekazany do urzędu skarbowego wspólnie z małżonkiem (poprzez jego profil na portalu Twój e-PIT).
  • popełniłeś trzykrotnie błąd przy wpisaniu danych w którejkolwiek z pozycji logowania – prawo do logowania zostanie zawieszone na 24 godziny.

Pamiętaj również, że nawet po zalogowaniu się możesz nie być uprawniony do rozliczenia podatku w usłudze Twój e-PIT. W sytuacjach nietypowych oraz wątpliwych bezpieczniejszym jest przygotowanie samodzielnie deklaracji podatkowej z użyciem danych od płatników niż użycie w tym celu usługi ministerstwa Finansów.

Co zrobić w sytuacji błędu przy logowaniu do usługi Twój e-PIT?

Jeśli nie możesz zalogować się do usługi  Twój e-PIT za pomocą danych autoryzacyjnych, wtedy możesz rozważyć zarejestrowanie profilu zaufanego ePUAP i korzystanie z tej formy logowania albo wybrać wpisanie samodzielnie dane z PIT-11 lub PIT-8C do rozliczenia rocznego w Programie e-pity. Pamiętaj, że zarówno przy logowaniu się, jak i przy wpisywaniu danych musisz korzystać z przekazanych informacji od płatników.

Aby logować się przez ePUAP musisz wcześniej założyć konto użytkownika (profil zaufany). Odbywa się to w jeden z następujących sposobów:

  • Poprzez stronę https://pz.gov.pl/pz/index wówczas postępować należy następująco:
    krok 1: rejestracja - założenie profilu zaufanego przez internet;
    krok 2: autoryzacja profilu – czyli fizyczna wizyta w placówce, w której pracownik porówna dane z profilu z danymi osobowymi (autoryzacja odbywa się w jednym z 1500 punktów na terenie całej Polski; punkty te dostępne są na stronie https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList,
  • Poprzez stronę https://pz.gov.pl/pz/index z użyciem podpisu kwalifikowanego - wówczas postępować należy następująco
    krok 1: rejestracja - założenie profilu zaufanego przez internet;
    krok 2: autoryzacja podpisem kwalifikowanym – opcja dostępna wyłącznie, jeśli podatnik posiada taki (płatny) podpis kwalifikowany; w tej formie nie trzeba udać się do placówki autoryzującej.
  • Założenie konta ePUAP we własnej bankowości elektronicznej (taka możliwość dotyczy tylko wybranych banków) -  wymaga to przeprowadzenia rejestracji w profilu bankowym; procedura wymaga najpierw zalogowania się na własne konto bankowe i uzyskania tam autoryzacji profilu ePUAP,

Brak przygotowanej deklaracji w profilu Twój e-PIT

Jeśli wstępna deklaracja nie została przygotowana, obowiązkiem podatnika jest samodzielne rozliczenie – przygotowanie PIT i przekazanie go nie później niż do końca kwietnia. W przypadku zwłoki podatnik zostanie ukarany za nieterminowe rozliczenie podatkowe.

Program e-pity oferuje kompleksową możliwość przygotowania deklaracji nie tylko deklaracja PIT-37 lub PIT-38, ale także: PIT-36, PIT-36L, PIT-28 i PIT-39. Pozwala również wykorzystywać dane wczytane z usługi Twój e-PIT do przygotowania pozostałych deklaracji podatkowych. Jeśli zatem możesz rozliczać się przez Twój e-PIT a dodatkowo posiadasz inne przychody, które powodują, że dane z PIT-37 powinny być przeniesione na inną deklarację podatkową – w Programie e-pity wypełnisz wszystkie te deklaracje automatycznie przenosząc raz pobrane dane lub dane raz wpisane do naszego programu oraz zachowane bezpiecznie na Dysku e-pity.  

Więcej dlaczego warto sprawdzić lub samodzielnie rozliczyć Twój e-PIT >>

Na każdym kroku możesz liczyć na podpowiedzi programu. Do dzieła!

Informacje dotyczące plików cookies:

Nasz serwis korzysta z plików cookies i innych technologii w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies i Innych Technologii. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej.