Dysk Google Drive działa jako kopia zapasowa danych, nie jako główna baza danych. Przechowywanie danych w Google Drive ma zapobiegać utracie danych z pamięci cache przeglądarki.
Katalog "efile" to główny katalog programu, w którym zapisywane są pliki np. PDF eksportowane do chmury, oraz katalogi aplikacji e-pity.
Pierwsze połączenie z Google Drive.
Aby podłączyć program e-pity do konta Google wchodzimy w Plik -> Ustawienia -> Dane aplikacji i klikamy w 'Ustawienia dysku Google'.
Konfiguracja konta Google Drive
Użytkownik powinien zobaczyć okienko (pop-up), w którym jest proszony o zalogowanie się do konta Google, oraz o nadanie uprawnień naszej aplikacji do zapisu i odczytu danych z Google Drive.
Logowanie do konta Google
Zablokowane okno logowania do Google w przeglądarce Chrome:
Ręczne uruchomienie wyskakującego okna:
Aby ręcznie uruchomić zablokowane okienko w Chrome, należy kliknąć w link "http://accounts.google.com/o/oauth2/…". Użytkownik ma możliwość wyłączenia blokowania wyskakujących okienek na stałe dla naszej strony.
Dzięki połączeniu z kontem Google możesz eksportować formularze bezpośrednio na Twój dysk Google Drive. Możesz też przechowywać dane aplikacji na Dysku Drive - dzięki czemu będą one zawsze bezpieczne i dostępne z dowolnego urządzenia w sieci.